jansen en van der zee | vacatures in marketing intelligence en procurement intelligence

opleiding:
data driven marketing

datum: september 2016

      


waarom

Klanten en prospects willen tegenwoordig persoonlijk en met relevantie benaderd worden. Ook hebben zij andere behoeften gekregen. Voor een Marketeer verandert er een hoop in de relatie met klanten.

Veel organisaties weten dan ook wel hoe belangrijk precisiemarketing tegenwoordig is en zijn bang de aansluiting met de (digitaliserende) klant te verliezen. Het vinden en binden van klanten is dan ook een grote uitdaging voor marketing. De overgang naar data-driven marketing vraagt echter een grote inspanning.

Klantgegevens komen via verschillende kanalen binnen en worden in verschillende systemen opgeslagen. De klantkennis is doorgaans verspreid over de organisatie en elke afdeling heeft eigen belangen, data en tools. Ook neemt het aantal kanalen verder toe. Hebben we vandaag de dag Klantenservice via bv Twitter, Facebook, Snapchat, morgen of volgende week kan het weer anders zijn.

Kortom, alles is meetbaar. Voor alles kunnen targets gesteld worden. Het zijn fantastische tijden om marketeer te zijn, maar de grote uitdaging is: hoe toon je als marketingafdeling je meerwaarde aan in dit snel veranderende speelveld? Hoe weet je dat je de juiste dingen aan het doen bent?



In zeven dagdelen gaan we in op enkele belangrijke elementen van data driven marketing. Klantwaarde segmentatie, Klantcontactstrategie en Effectieve Marketing KPI.


voor wie

De opleiding data driven marketing bestaat uit 3 verschillende onderdelen welke zijn bedoeld voor marketeers, marketing intelligence specialisten, database marketeers, data analisten, (analytische) campagne managers, data scientisten, marketing (intelligence) managers, CRM marketeers, CLM marketeers, Retentie markteers, Customer Loyalty marketeers. Ook voor marketeers uit andere disciplines die meer willen kunnen samen werken met genoemde marketing rollen.

Door het volgen van de opleiding(en) heb je in korte tijd gedegen kennis opgedaan om “data-driven” werken binnen jouw (commerciële) Marketing organisatie (verder) op de kaart te zetten.



programma

Alle opleidingen kunnen als losse modules worden afgenomen. Het is echter ook mogelijk om alle modules als een traject af te nemen, de zgn opleiding Data Driven Marketing:

Klantwaarde segmentatie (2 dagdelen) | 8 en 15 september 2016
In twee dagdelen leer je je je klanten goed in kaart te brengen. Wat is het profiel van mijn klanten? Hoe ziet de wereld van mijn klant eruit en wat kan ik daarin betekenen?
Meer informatie omtrent de opleiding Klantwaarde segmentatie.

Klantcontactstrategie (3 dagdelen) | 29 september, 6 en 13 oktober 2016
In drei dagdelen krijg je antwoord op de vraag waarom je een klantcontact strategie en klantprogramma(‘s) nodig hebt. We behandelen onderwerpen als Framework KCS.
Meer informatie omtrent de opleiding Klantcontactstrategie.

Effectieve KPI (2 dagdelen) | 27 oktober en 4 november 2016
In twee dagdelen leer je o.a. de methodiek om tot effectieve KPI's te komen. Hoe je effectieve KPI's laat zien in een rapportage tool.
Meer informatie omtrent de opleiding Effectieve KPI.

Al onze opleidingen worden gegeven door ervaren marketing intelligence specialisten.

Voor het volgen van deze opleiding dient de deelnemer te beschikken over een eigen laptop.


kosten

Deelname aan de gehele opleiding data driven marketing kost € 1950,-. Kosten per dagdeel zijn € 295,-. Deze prijzen zijn per persoon en exclusief 21% btw.